рекламне агентство "Кассіопея Стар"

Які питання про логотип повинні ставити дизайнери своїм клієнтам

Які питання про логотип повинні ставити дизайнери своїм клієнтам

Запитання для клієнтів
Які запитання потрібно ставити клієнту:

  1. Які ваші загальні бізнес-цілі: інформація про будь-які потенційні розширення або особливі проблеми може допомогти вам оптимізувати дизайн логотипу для конкретних потреб;
  2. Чого ви хочете досягти за допомогою цього логотипу: щойно ви дізнаєтеся загальну траєкторію розвитку компанії, ви зможете розібратися в особливостях логотипу і в тому, як він вписується в загальну систему. Наприклад, новий бренд може захотіти, щоб його логотип підвищував впізнаваність і привертав увагу, тоді як солідніша компанія хоче, щоб новий логотип допоміг націлитися на новий ринок;
  3. Хто ваша ЦА: дизайн має подобатися насамперед клієнтам, навіть більше, ніж керівникам компанії (або навіть вам, дизайнеру). Будь-яка інформація про вік, місцезнаходження, дохід, цінності тощо може допомогти в ухваленні дизайнерських рішень;
  4. Які ваші найуспішніші маркетингові канали: це запитання корисне з двох причин. По-перше, воно дає уявлення про тип компанії і використовуваний нею маркетинг. По-друге, в ньому закладено, де логотип буде відображатися найчастіше. Якщо клієнти здебільшого використовують рекламні щити або плакати для реклами, ви можете додати в дизайн складніші деталі. Якщо вони віддають перевагу маркетингу в соцмережах, можливо, вам захочеться розробити простіший і менш деталізований логотип;
  5. Як би ви хотіли, щоб сприймали ваш бренд: спробуйте ставити безліч додаткових запитань, поки у вас не з’явиться чітке уявлення про те, якою вони хочуть бачити свою стратегію брендингу. Обов’язково охопіть усі теми, пов’язані з індивідуальністю бренду (повсякденний стиль чи формальний, сучасний чи традиційний);
  6. Які цінності та місія вашого бренду: сьогодні ці моменти важливі як ніколи. Наприклад, бренду, присвяченому захисту довкілля, може бути корисним малюнок із деревами/листям на логотипі; сімейному бренду можуть сподобатися образи сім’ї. Чим більше бізнес-модель прив’язана до цінностей, тим важливіше відобразити це в дизайні;
  7. Чи є якісь теми, яких ви хотіли б уникнути: це запобіжний захід, просто щоб переконатися, що ви випадково не забрели на небажану територію;
  8. Хто ваші основні конкуренти: логотипи конкурентів можуть вплинути на те, як ви розробляєте логотип вашого клієнта, зокрема, як зробити так, щоб він виділявся. Зазвичай корисно поглянути на логотип конкурента і запитати, які деталі подобаються вашому клієнту, а які ні;
  9. Якими наявними логотипами ви захоплюєтеся / хочете наслідувати: якщо ваш клієнт зациклений на деталях, це запитання може надихнути його. Ви навіть можете разом поглянути на деякі актуальні, вже існуючі логотипи і попросити клієнтів виділити, які елементи їм подобаються, а які ні. Часто люди не розуміють, чого вони хочуть, поки не побачать конкретні приклади.
  10. Що вам подобається і не подобається у вашому поточному брендингу: кожен дизайн логотипу, чи то створений з нуля, чи то в рамках редизайну, – це можливість поліпшити загальну стратегію брендингу. Якщо відповіді клієнта абстрактні, можливо, буде корисно запропонувати деякі пропозиції або представити гіпотези;
  11. Наскільки ви готові до змін: це питання, скоріше, для початку розмови – краще передбачити нерішучість і впоратися з нею на ранніх стадіях процесу проєктування, ніж страждати від її наслідків наприкінці.

Запитання від клієнтів
Які запитання мають ставити клієнти:

  1. Які реальні терміни реалізації: важливо встановити реалістичні очікування від самого початку;
  2. Як відбуватиметься спілкування: у різних дизайнерів різні вподобання; деякі не заперечують проти листування в чаті, тоді як інші можуть вимикати свої телефони на кілька днів. Корисно запитати як про метод, так і про частоту спілкування в процесі;
  3. Що вам потрібно від нас: що більше дизайнер знає про вашу компанію, то кращим вийде дизайн логотипу. Ви можете відігравати активнішу роль, просто безпосередньо запитавши, які матеріали або деталі можуть знадобитися дизайнеру;
  4. Який ваш досвід роботи в конкретній галузі: завжди корисно, якщо у вашого дизайнера є досвід роботи з вашою аудиторією. Знайдіть хвилинку, щоб дізнатися про досвід вашого дизайнера в конкретній галузі. Якщо у них не так багато досвіду, але вам все ще подобається їхній стиль, не соромтеся розповісти їм про деякі нюанси вашого бізнесу;
  5. Який ваш творчий процес: у всіх дизайнерів є свої унікальні звички і робочий розпорядок. Щоб знову ж таки уникнути нереалістичних очікувань, запитайте про те, як вони планують розробити дизайн вашого логотипу. Наприклад, якщо ваш дизайнер – сова, вам не слід очікувати комунікації зранку;
  6. Які послуги включено до гонорару: це більш технічне питання, але його слід вирішити якомога раніше. Зокрема, запитайте про доопрацювання, додатковий час або будь-які зміни в дизайні логотипа, які вам потрібні (наприклад, про більш спрощену версію логотипа для мобільних пристроїв). Якщо у вас є якісь особливі вимоги, наприклад, проведення зустрічей в офісі, повідомте про них заздалегідь;
  7. Що з авторським правом: ще один поширений спірний момент, який найкраще вирішувати на ранній стадії. Чітко визначте, кому належить дизайн логотипу або індивідуальні права;
  8. Чи є у вас рекомендації: якщо у вас є якісь сумніви під час роботи з фрілансером, непогано було б перевірити їхні попередні роботи або навіть зв’язатися з деякими колишніми клієнтами, щоб дізнатися про стиль роботи;
  9. Чи будете ви працювати над нашим проєктом особисто: якщо ви працюєте з агентством або командою, корисно перевірити ще раз, хто саме працює над вашим проєктом;
  10. Який формат файлу ми отримаємо: ще одне технічне питання, яке найкраще вирішити на ранній стадії. По-перше, вам може знадобитися певний формат файлу, а по-друге, ілюстрацій може бути кілька, під різні цілі, наприклад, для соціальних мереж.

Джерело інформації: робибізнес.укр