рекламне агентство "Кассіопея Стар"

10 правил успішної реклами. Як не викинути гроші на вітер?

 

Скільки рекламних оголошень ви сьогодні помітили і запам'ятали, читаючи газету, новинну стрічку в інтернеті або дивлячись телевізійну передачу? Чи не можете навіть згадати? Ось це і є справжня проблема реклами.


Більшість рекламних повідомлень або залишаються непоміченими, або їх неможливо зрозуміти, або вони просто не стимулюють до покупки. Помилки реклами можуть бути пов'язані з невідповідними образами, слабкою креативною стратегією, невірним вибором носія реклами, або з усім відразу. Як зробити, щоб ваша реклама стала такою, що запам'ятовується, якою мовою говорити з потенційними споживачами, щоб вони зробили вибір на вашу користь?

Ось десять конкретних порад, як не допустити помилок і зробити рекламу успішною.

1. Забезпечуйте частоту

При сучасній насиченості рекламного простору, все більшого значення набуває не охоплення, а частота. Краще показати рекламне повідомлення 20 разів аудиторії в 10 тисяч чоловік, ніж два рази аудиторії в 100 тисяч чоловік. Останні дослідження показують, що в середньому людина починає помічати рекламне оголошення після трьох - п'яти контактів, сприймати його сенс після семи - дев'яти контактів, а щоб реклама остаточно спрацювала, потрібно більше дванадцяти контактів. Тепер стає зрозуміло, що якщо ви занадто рано припиняєте показувати рекламу, краще не починати взагалі.

2. Дотримуйтесь сталості

У статистиці сприйняття реклами криється і ще один секрет - не можна міняти рекламу часто. Реклама може видозмінюватися, але так, щоб зміст залишався колишнім і зберігалася спадкоємність. Якщо ви істотно міняєте ролик або макет, ваше рекламне повідомлення сприймається споживачем як абсолютно нове, і цикл впливу повторюється з початку. Менш креативна реклама, яка не змінюється протягом довгого часу, перемагає по ефективності більш талановиту, але мінливу часто.

3. Слідкуйте за єдністю стилю

Якщо ви впливаєте на аудиторію за допомогою декількох каналів комунікації, прослідкуйте, щоб всі повідомлення, які виходять від вашої фірми, були витримані в єдиному стилі. Ілюстрації, образи, шрифти, верстка, зміст, всіх рекламних матеріалів підкріплювати і доповнювати один одного. Тільки цілісний, добре запам'ятовується образ може стати по-справжньому конкурентоспроможним.

4. Не використовуйте "доказів від противного"

Час від часу цю помилку повторюють багато рекламодавців. Якщо ви будуєте рекламну кампанію на викритті тих чи інших інсинуацій на адресу вашого товару, захищаєте його від нападок, будьте обережні. 

5. Оцінюйте рекламу за результатами продажів

Часто буває, що реклама запам'ятовується, обговорюється, викликає інтерес і навіть захоплення. Ось тільки далеко не завжди вона викликає бажання купити. Буває і того гірше. Вам напевно траплялися подібні зразки: ви можете згадати інтригу роликів, переказати їх сюжет, але не можете згадати ні рекламований товар, ні навіть бренд.

6. Поміщайте назва бренду на головне місце

Якщо це друкована реклама, назва вашого бренду має бути в заголовку. Якщо телевізійна - логотип або упаковку ви повинні показувати не менше п'яти секунд. Це правило не люблять "рекламщики", вважаючи, що воно заважає їх творчому самовираженню. Ви ж повинні пам'ятати: прибирати назва бренду з заголовка - все одно що ховати його від споживачів. У споживача є тільки частки секунди, щоб поглянути на ваше повідомлення. Заголовки читають всі, текст - лише одиниці. Втім, є винятки. Є реклама, яка взагалі не містить ні назв, ні логотипів, але вони однозначно вгадуються. Секрет простий. Щоб домогтися такого ефекту, рекламодавець вже вклав сотні мільйонів у створення міцного асоціативного зв'язку, тим чи іншим способом зі своїм брендом.

7. Враховуйте специфіку носія

До цих пір можна зустріти зовнішню рекламу з величезною кількістю тексту, набраного дрібним шрифтом. Час від часу в радіорекламі нам пропонують записати важко запам'ятовуваний номер телефону, або навіть два або три номери. Коли ви стверджуєте рекламу, поставте себе на місце споживача. Чи зможете ви прочитати більше п'яти слів, проїжджаючи на автомобілі повз рекламний щит? Кинете кермо, щоб записати номер телефону (а ще треба знайти ручку, папір)?

8. Менше говоріть про себе. Більше - про споживача

Гордість за те, що вашій компанії вже 10 (20, 50, і т.д.) років, зрозуміла. Але споживача цікавить не ваша компанія, а він сам. Якщо він і знайомиться з вашим повідомленням, то виключно заради того, щоб дізнатися, яку користь ваш продукт може принести йому. До того ж реклама від першої особи частіше сприймається споживачами як егоїстична і нав'язлива, від третього - як надійна.

9. Вказуйте ціну

Завжди, якщо це можливо, вказуйте ціну. Не бійтеся, що вона відлякає потенційного покупця. Навпаки, відсутність ціни вимагає від читача оголошення додаткових дій, і не факт, що він їх зробить. Навіть, якщо ваша ціна вища, ніж у конкурента, ви ще не програли. А ось якщо ціна не вказана, ви вже програли. Всі телемагазини, всі інтернет-магазини вказують ціни.

10. Тестуйте

Перш ніж запускати рекламу, перевірте її. Якщо є можливість провести фокус-групу, не обмежуйтеся звітом. Виділіть час, щоб особисто послухати і побачити реакцію аудиторії. Не підказуйте відповіді, не ставте навідних запитань. Немає бюджету на масштабне дослідження або пробний маркетинг? Зробіть добірку макетів, як це виглядало б в журналі. Вставте ваш ролик в низку інших за допомогою комп'ютера. Перевірте рекламу на своїх знайомих, далеких від вашої компанії і вашого продукту.

На жаль і на щастя, реклама, це не точна і не всеосяжна наука. Але і без неї - нікуди! Дотримання цих правил не дає стовідсоткової гарантії успіху всього вашого бізнесу. Адже крім реклами є ще продукт, цінова політика, канали збуту. Зрештою, і конкуренти не дрімають. Але дотримання цих правил гарантовано вбереже вас від помилок і допоможе зробити рекламу більш ефективною.


Автор: Журнал "Маркетинг Менеджмент"

Джерело: Leosvit Marketing
https://leosvit.com/art/10-pravyl-uspishnoyi-reklamy